niedziela, 8 marca 2015

Rozstrzygnięcie XXIV KP o Nagrodę im. K.K. Baczyńskiego


Prowadzący XXIV Finał Baczyńskiego: Monika Kocot i Julian Czurko. 
Przewodniczący jury Tomasz Cieślak i Roman Honet (jeden z jurorów), formułując pytania skierowane do finalistów, starali się pogłębiać wiedzę publiczności zarówno o laureatach konkursu, jak i o ich twórczości).
(…) Nad rzeką saperzy w zielonych mundurach
ustawiali most pontonowy. Jeden z nich dał mi
metalowego orzełka, czym sprawił mi ogromną
radość i nie miało dla mnie żadnego znaczenia, że był
bez korony (…)”. – Adam Bolesław Wierzbicki. 
I będę stał w windzie, podjeżdżając pod. I coraz to. Będą
jedynie sekundy mierzone przez. Fright, Fight, flight! Będę
podążał w kierunku wskazanym przez strzałki. Wbijał w pole
widzenia ostre końce. Stare kobiety w tanich kaloszach będą
czekać na wiosenną odwilż. Samotni starcy przekażą mieszkania
producentom wiagry (…)”. – Ida Sieciechowicz.
(…) Na razie nie istnieje przyszłość. Są jednak
pewne plany i domysły. Na mapie
w twoich rekach, targanej lekkim wiatrem,
wyznaczone cele,
do których powoli zmierzamy”. –  Robert Feszak. 
Odkąd ma po jednej dłoni na każdy płatek tynku
po jednym liściu trawy na każdy spalony dom
odkąd oszczędza wzrok bo musi starczyć dla wszystkich
śni jej się po jednym wygaszonym ekranie
na każdą wojnę której nie ma (chciałaby zasypiać
w klatce Faradaya nie otwierać oczu)”. – Radosław Jurczak.
(…) Przedwczoraj porządkowałem, ale dzisiaj
zamiast tego pod drzwi podrzuciłem ci bilet. Żebyś mogła wiedzieć,
że wczoraj przez chwilę tam byłem i wydawałem się, za jakieś małe,
śmiesznie małe pieniądze, śmiesznie małe wrażenia, śmiesznie małe
przedmioty, małe pory roku, naczynia i ściany. Małe, małe miesiące”.
Michał Pranke
Grupa Concrete Hills udanie połączyła to, co pozornie nie jest możliwe: odrobinę melancholii z energetycznym rockiem, którego rodowód wywodzi się z brit popu, alternatywy, indie i shoegaze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz